راهنمای خرید لباس نوزاد | با آرامش خاطر خرید کنید!!

راهنمای خرید لباس نوزاد | با آرامش خاطر خرید کنید!!

کودکان، لطیف‌­ترین موجودات عالم هستی‌­اند. به هنگام آغاز زندگی کودک اولین نیاز، لباس و پوشش آن نوزاد است. پس حتما از سری نگرانی‌های پدر و مادر انتخاب لباسی مناسب است. اما این لباس باید دارای چه ویژگی‌­هایی باشد؟ هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد تا هنگام خرید لباس برای کودک دلبندتان دچار تردید و اضطراب نشده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

چرا خرید لباس نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است

  • رشد سریع
  • پوست حساس و لطیف نوزاد
  • تعویض پوشک و لباس
  • استانداردهای ایمنی کودک
  • ترغیب روحیه کودک

رشد سریع

نوزادان به سرعت رشد می‌کنند و چنانچه پدر و مادر آگاهی لازم را نداشته باشند، علاوه بر هزینه زیاد امکان دارد زمانی فرا برسد که لباس­‌های نوزاد قبل از استفاده کوچک شوند و بلا استفاده بماند.

چه اقدامی لازم است؟

توجه به سایز: قطعا می­‌دانید لباس نوزاد هزینه قابل توجهی را در بر می‌­گیرد. پس به هنگام خرید، بسیار مهم است که سایز درست را انتخاب کنید. با توجه به رشد سریع کودکان، احتمال خرید لباس­‌های کوچک‌­تر از سایز نوزاد زیاد است. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام خرید حضوری از فروشنده کمک بگیرید. همچنین در فروشگاه اینترنتی آبی­‌فا جداول راهنمایی سایز وجود دارد تا از سایز کوچولوهای خود مطمئن شده و سپس با خیالی راحت خرید کنید.

پرهیز از خرید اضافی: خرید بیش از حد لباس نوزاد فقط هزینه اضافی است. به دلیل رشد سریع نوزاد ممکن است با خرید اضافه بعضی از لباس‌­ها بدون استفاده بماند و کوچک شود. پس با توجه به سایز نوزاد خریدی محدود و به صرفه داشته باشید.

پوست حساس و لطیف نوزاد

این موجودات ظریف و زیبا پوستی به لطافت برگ گل داشته و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. لباس‌ها بیشترین تماس را با پوست نوزاد دارند پس قطعا انتخاب لباس مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

چه اقدامی لازم است؟

  1. توجه به جنس لباس: حتما لباس­‌های نخی و پنبه‌­ای را انتخاب کنید. لباس­‌های پلاستیکی علاوه بر امکان ایجاد حساسیت، راحت هم نبوده و تن کودک را آزار می­‌دهد. معمولا لباس­‌های تمام پنبه گران تر هستند اما می‌­توانید لباسی انتخاب کنید که ترکیبی از پنبه و الیاف دیگر باشد اما لطافت کافی هم داشته باشد.
  2. مارک­‌های کاغذی داخل یقه: معمولا در یقه لباس‌­ها یک برچسب کاغذی وجود دارد که در آن اطلاعات مربوط به لباس وجود دارد. این کاغذهای کوچک ایجاد حساسیت و خارش به همراه دارند. پس توجه داشته باشید که لباس مربوطه یا فاقد این برچسب­‌ها باشد و یا اگر بود آن را با ملاحظه جدا کنید.

تعویض پوشک و لباس

در روز بارها پوشک و لباس کودک عوض می‌شود. پس لباسی که خریداری می­‌شود باید به قدری راحت باشد که هنگام تعویض، کودک را اذیت نکند.

چه اقدامی لازم است؟

  1. لباس­‌های راحت و دکمه دار: همانطور که پیش از این گفته شد، انتخاب لباس راحت بسیار مهم است. پیشنهاد می­شود از لباس­‌های دکمه دار استفاده کنید. به خصوص در قسمت پوشک دکمه وجود داشته باشد. اینچنین هنگام عوض کردن پوشک هم کار شما راحت­‌تر است و هم کودک اذیت نخواهد شد.
  2. توجه به اهمیت یقه لباس: معمولا سرنوزاد از بدنش بزرگ­تر است. به همین دلیل یقه لباس اهمیت زیادی دارد. یقه لباس باید به قدری راحت باشد که بدون وارد کردن فشار به سر نوزاد پوشیده شود. یقه­‌های دکمه دار و بزرگ انتخاب مناسبی است.

استانداردهای ایمنی کودک

لباس کودکان دارای استانداردهای ایمنی مشخصی است که چنانچه با آن­ها آشنایی داشته باشید علاوه بر خرید مناسب، کودک دبلندتان را در برابر خطرات احتمالی یک لباس نامناسب حفظ خواهید کرد.

چه اقدامی لازم است؟

  1. لباس کش­‌دار و تنگ نخرید: در آستین و پاچه برخی لباس­ها برای زیباتر شدن کش به کار می‌­رود یا حتی لباس­‌ها جذب دوخته می‌­شود. ابن لباس‌­ها استانداردهای ایمنی را رد کرده و به بدن کودک آسیب می­‌رساند. از انتخاب اینگونه لباس‌­ها پرهیز کنید. توجه داشته باشید شلوارهای کمر کشی راحت هستند و چه بسا پیشنهاد می­‌شود جایگزین شلوارهای دکمه‌­ای و زیپ دار بشوند.
  2. لباس­‌هایی که بند و تزئینات اضافی دارند نخرید: حتما می­‌دانید در نظر گرفتن خطرات احتمالی برای کودک از ضرورات است. لباس‌­هایی که دارای بند و تزئینات اضافی باشد خطر خفگی یا زخم‌­های پوستی را به همراه دارد. زیبایی را در نظر نگیرید و از لباس­‌های ساده استفاده کنید.
  3. به شستشو لباس اهمیت بدهید: حتما پس از خریداری یک بار لباس را بشویید و سپس تن کودک کنید. لباس نوزاد را جدا از لباس‌­های دیگر بشویید و چنانچه احتمال حساسیت کودک وجود دارد، از شوینده­‌های مخصوص لباس کودک استفاده کنید.

ترغیب روحیه کودک

قطعا نوزادان هم سطح آگاهی خود را داشته و روحیاتی لطیف و انعطاف پذیر دارند. والدین علاوه بر نگرانی برای بیماری­‌ها، اضطراب نحوه تربیت و خلق و خوی کودک خود را دارند. جالب است بدانید لباس نوزاد در روحیاتش تاثیر مستقیم دارد.

 چه اقدامی باید کرد؟

لباس­‌های رنگ روشن و شاد انتخاب کنید: روحیه کودک با رنگ لباس شادتر خواهد شد و احساس فعالیتش را زنده خواهد کرد. اگر توجه کرده باشید بیشتر لباس­‌های نوزادی با رنگ سفید به بازار عرضه می­شوند.

در این مطلب نکات لازمه برای راهنمایی انتخاب لباس کوچولوهای دلبندتان گفته شد. با رعایت این نکات هنگام انتخاب لباس دیگر نگران خرید نامناسب نباشید. همچنین فروشگاه آنلاین آبی‌­فا بهترین و با کیفیت­‌ترین پوشاک کودک و بزرگسال را برای شما عزیزان موجود دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما نشان داده نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید ناظر منتشر خواهد شد