با انتخاب لباس مناسب، اندام خود را متناسب جلوه دهید!!

با انتخاب لباس مناسب، اندام خود را متناسب جلوه دهید!!

معمولا افرادی که دارای کمبود یا اضافه وزن هستند برای لباس پوشیدن همیشه دچار سردرگمی می‌شوند. این افراد هم مانند تمامی مردم علاقه دارند اندام خود را متناسب جلوه دهند و عقیده دارند لباس‌ها در تنشان به اندازه کافی زیبا نیست. در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد تا با توجه به اندام خود، مناسب­‌ترین لباس­ ها را انتخاب نمایید.

به لباس­‌های تنگ و چسبان نه بگویید!!

اگر شماهم جزو افرادی هستید که کمبود یا اضافه وزن دارید از لباس­‌های چسب استفاده نکنید. لباس­‌های تنگ نه مناسب افراد چاق است نه افراد لاغر، زیرا سبب می­‌شود چاقی یا لاغری شما بسیار بیشتر دیده شود. به خصوص در انتخاب و خرید شلوارهای تنگ تجدید نظر کنید. لباسی را انتخابی کنید که با سایز شما هم‌خوانی داشته باشد.

به لباس های تنگ و چسبان نه بگوییدث

پیراهن ساده یا طرح­‌دار؟؟

برعکس لباس­‌های تنگ، پوشیدن لباس ساده یا طرح دار برای افراد چاق و لاغر یکی نیست.

مناسب چاقی: اگر شما اضافه وزن دارید لباس‌­های طرح­دار چاق تر نشانتان خواهد داد، به خصوص طرح­‌های درشت. جایگزین لباس‌­های طرح­‌دار می­‌توانید لباس‌­هایی ساده را انتخاب کنید یا چنانچه ترجیح شما لباس طرح دار بود، توجه کنید که طرح‌­های لباس حتما ریز باشد. لباس­‌های راه‌­راه با خط عمودی شما را کشیده‌­تر و در نتیجه لاغر تر نشان می­‌دهد.

مناسب لاغری: افراد لاغر به دنبال لباسی هستند که اندامشان را پر تر نشان دهد. لباس‌­های طرح­دار انتخابی مناسب برای افراد اینچنین است. طرح‌­های شلوغ لباس­ شما کمک خواهد کرد اندام شما متناسب جلوه کند. همچنین لباس‌­های راه‌­راه با خط افقی شما را درشت­‌تر نشان خواهد داد.

لباس ساده یا طرح دار

جنس پارچه اهمیت دارد؟

بله، مسئله­‌ای که معمولا افراد توجه زیادی به آن ندارند جنس پارچه لباس­‌ها است. اما باید بدانید نوع پارچه­، تاثیر مستقیم در نشان دادن تناسب اندام شما دارد.

پارچه ضخیم: پارچه­‌هایی که ایستادگی بالا دارند و به اصطلاح بافت محکمی دارند، اندام را چاق‌­تر نشان می‌­دهند. پس اگر لاغر اندام هستید از لباس­‌هایی با جنس: جین، کتان، مخمل و... استفاده کنید. همچنین پارچه ساتن به دلیل حالت براقی که دارد اندام را پر تر نشان می­‌دهد.

پارچه نازک: پارچه‌­های نازک برای افراد چاق مناسب­‌تر هستند. توجه داشته باشید این پارچه­‌های نازک بدن­‌نما نباشند. همچنین پارچه‌­های براق اصلا انتخاب مناسبی برای افراد چاق نیست. پارچه‌­هایی که خیلی در تن می‌­ریزد و حالت لایه لایه دارد چاقی افراد را بیشتر نمایان خواهد کرد.

اهمیت شلوار در تناسب اندام

انتخاب شلوار مناسب برای نشان دادن تناسب اندام از اهمیت بالایی برخوردار است. شلوارها در انواع گوناگون کوتاه، گشاد، لگ و... وجود دارند. مسئله مورد توجه این است که چه شلواری مناسب اندام شما خواهد بود؟

شلوار مناسب افراد چاق: شلوارهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. جاگزین اینچنین شلوارها می­توانید از شلوارهای راسته استفاده کنید. توجه کنید اگر شلوار راسته‌­ای که انتخاب می­کنید کمی چسبان باشد بهتر است. همچنین می‌توانید از شلوارهایی که دارای گن هستند استفاده کنید تا شکم و پهلوی شما باریک‌­تر نمایان شود.

شلوار مناسب افراد لاغر: شلوارهای دم­‌پا گشاد یا لگ های روشن برای افراد لاغر بسیار زیبا است. توجه داشته باشید شلوارهای بگی و مام‌­استایل هم میتواند در استایل و تناسب اندام شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌­ها در هرچیزی تاثیر خاص خود را می­‌گذارند، حتی بر استایل و تیپ شما بی­ تاثیر نخواهد بود. رنگ­‌های روشن اندام را تو پر و رنگ­‌های تیره اندام را لاغر تر نشان می‌­دهد. به همین دلیل به افراد لاغر توصیه می­‌شود از رنگ­‌های روشن استفاده کنند و بالعکس. رنگ مشکی همیشه یک رنگ همه­‌پسند و شیک است که برای افراد چاق استایل­‌های زیبایی می‌­سازد. استفاده از اکسسوری­ در کنار رنگ مشکی، جلوه زیبایی به شما خواهد بخشید.

نحوه پوشیدن پیراهن و شلوار (مخصوص آقایان)

استایل روتین و روزانه مردان معمولا پیراهن و شلوار است. اما نحوه پوشیدن پیراهن و شلوار برای افراد چاق و لاغر ساده نیست و نیاز به رعایت اصول خاص خود را دارد تا اندامی متناسب­‌تر داشته باشند.

اگر چاق هستید: چنانچه شما اضافه وزن دارید توجه داشته باشید که حتما پیراهن خود را داخل شلوار بدهید. شاید تصور کنید با بیرون گذاشتن پیراهن از شلوار، شکم خود را پنهان می­‌کنید. اما اینگونه نیست و اندام شما چاق‌­تر جلوه می­کند. همچنین هرچقدر کمربند شما باریک­تر باشد شکم و پهلوهایتان بزرگ­تر دیده خواهد شد. از بستن کمربند زیر شکم پرهیز کنید.

اگر لاغر هستید: افراد لاغر علاوه بر بیرون گذاشتن پیراهن از شلوار می­‌توانند از پیراهن ها و تیشرت­‌های لانگ استفاده کنند. توجه داشته باشید باز گذاشتن دکمه­‌های پیراهن در حالی که در زیرآن تیشرتی با رنگ روشن به تن کرده‌­اید، به زیبایی استایل شما کمک شایانی خواهد کرد.

انتخاب لباس مجلسی مناسب (مخصوص بانوان)

یکی از دغدغه های بانوان این است که به بهترین شکل ممکن در مجالس ظاهر شوند. در چنین شرایطی انتخاب لباس مجلسی اصلی­‌ترین رکن خواهد بود. البته افرادی با اضافه وزن یا کمبود وزن باید کمی اندام خود را متناسب تر جلوه دهند.

لباس مجلسی مناسب خانم‌­های تپل: لباس­‌های خیلی تنگ یا پف­‌دار به افراد چاق توصیه نمی­‌شود. لباس­‌های کلوش یا اورال­‌های راسته انتخاب مناسبی برای لاغرتر نشان دادن افراد است. لباس های مجلسی آستین سه ربع هم انتخاب بسیار مناسبی برای این افراد است.

لباس مجلسی مناسب دخترهای لاغر: لباس‌­های پف دار یا چین دار دختران لاغر اندام را کمی تو پر نشان می­دهد. همچنین دامن‌­های کوتاه پف­‌دار با نیم تنه آستین دار اندام شما را متناسب تر نشان می­دهد.

البته توجه داشته باشید که هر فرد همانطور که هست زیبایی مخصوص خود را دارد و تناسب اندام ارزشمندی افراد را مشخص نخواهد کرد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و زیبا تر شوید. همچنین فروشگاه اینترنتی آبی‌فا انواع پوشاک کودک و بزرگسال را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما عزیزان موجود دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما نشان داده نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید ناظر منتشر خواهد شد