آشنایی با انواع سوتین، کاربرد و مزایا هر کدام!!

آشنایی با انواع سوتین، کاربرد و مزایا هر کدام!!
سوتین از اصلی ترین پوشاک بانوان بوده که دارای انواع مختلفی است. استفاده از سوتین علاوه بر فرم دهی و بالا نگه داشتن سینه ها، برای حفظ سلامتی هم توصیه می شود.

این نوع از پوشش خانم ها برای جلوگیری از افتادگی سینه ها، آرتروز گردن، شانه درد و... کاربرد دارد. اما از بین سوتین های موجود، انتخاب سوتینی که برای شما مناسب باشد نیاز به شناخت کافی از انواع آن ها دارد. شناخت ویژگی های هر سوتین، باعث می شود برای برگزینی لباس زیر مورد نظر خود راحت تر باشید. در ادامه این مطلب به معرفی انواع سینه بند و کاربرد آن ها پرداخته ایم.

شایعه های سوتین و سرطان سینه!!

قبل از اینکه به معرفی سوتین ها بپردازیم، لازم است به سوال پر تکراری از سمت کاربران پاسخ دهیم. عده ای از افراد سرطان سینه را به بستن سوتین ارتباط داده و باعث ایجاد شک و شبهه هایی می شوند. معمولا بانوان بین دو راهی بستن یا نبستن سوتین دچار تردید می شوند. اما باید بدانید، پوشیدن سوتین هیچ ارتباطی با سرطان سینه ندارد. چرا که هیچ دلیل علمی و موجهی برای این شایعه وجود ندارد. همچنین انجمن های سرطان و سلامت آمریکا و بین الملل این شایعه را رد کرده اند.

سوتین اسفنجی

سوتین های اسفنجی سایز سینه ها را بیشتر از حالت طبیعی نشان می دهد، زیرا داخل کاسه این نوع سینه بند کاپ های اسفنجی وجود دارد. همچنین این مدل از لباس زیر به سینه ها فرم و ایست زیبایی داده و برای لباس های بدن نما بسیار مناسب است. معمولا سوتین های اسفنجی در بین بانوان از محبوبیت خاصی برخوردارند.

سوتین های لیفت دهنده سینه ( پوش آپ و فنر دار)

سوتین فنردار همچون سوتین اسفنجی طرفداران بسیاری داشته و از محبوبیت خاصی برخوردار است. این مدل از سینه بند در قسمت زیرین دارای فنر بوده که موجب بالا رفتن سینه ها و خوش فرمی بیشتر می شود. سوتین پوش آپ هم سینه ها را خوش فرم تر نشان می دهد و علاوه بر بالا بردن آن ها بزرگ تر از حالت طبیعی هم نشان می دهد.

حتی میتوان نام دیگر سوتین فنر دار و پوش آپ را لیفت دهنده سینه گذاشت.

سوتین پلانج چیست؟

دیگر نگران پوشش لباس زیر خود، برای لباس های مجلسی و یقه باز نباشید. سوتین پلانج، هم سینه ها را به سمت بالا لیفت می دهد و هم خط سینه را به خوبی نمایان میکند. پوشش این نوع سوتین قسمت کمی از سینه را احاطه کرده و به همین دلیل برای لباس های مجلسی که یقه باز دارند مناسب است. چرا که سوتین دیده نمی شود و تنها سینه ها جلوه زیبا تری دارند.  

به سوتین قابل تبدیل نمیتوانید نه بگویید!

 همانطور که از نام این سینه بند پیداست، میتوان به عنوان یک سوتین چند منظوره از آن استفاده کرد. چرا که بند های آن قابل جابه جایی هستند که به گونه های دیگر سوتین تبدیل شوند و حتی برداشته شوند. شما با انتخاب این مدل، در کمد خود سوتینی چند کاره خواهید داشت.

سوتین بدون بند یا دکلته

اگر لباسی بدون شانه یا دکلته دارید سوتین های بدون بند به کار شما خواهد آمد. این نوع سوتین با کاسه های محکم و فرم دهنده از سینه ها نگهداری می کند و فاقد بند اضافی است. البته توجه داشته باشید سایز انتخابی این سوتین باید دقیق باشد تا بتواند کارامد عمل کند.

سوتین برلت ملقب به سینه بند نوجوان

این مدل از سینه بند بسیار راحت و فاقد هرگونه فنر یا جک است. در سنین نوجوانی رشد سینه ها آغاز شده و معمولا با اندکی درد و گرفتگی همراه است. همچنین نوجوان تجربه بستن سوتین نداشته و نیاز به لباس زیری راحت و سبک خواهد داشت. در چنین شرایطی سوتین برلت بهترین انتخاب است.

هارنس فانتزی

سوتین هارنس به دلیل ظاهر خاصی که دارد بین کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار است. حتی میتوان گفت تنها دلیل انتخاب هارنس، ظاهر خاصش است. سوتین هارنس مدل های مختلفی دارد که در مجموع، به داشتن بند های زیاد معروف است.

سوتین چسبی یا ژله ای

این مدل از سوتین برای لباس های پشت باز و مجلسی، بسیار مناسب بوده. این مدل تنها به دلیل چسبندگی و حالت ژله ای سینه ها را نگه می دارد و هیچ بندی وجود ندارد.

اما به صورت کلی بهترین انتخاب، سوتینی است که مناسب سایز و فرم سینه ها باشد و فرد در طول استفاده احساس خستگی و نا رضایتی نداشته باشد. همچنین فروشگاه اینترنتی آبی فا با ارائه انواع سوتین و توضیحات لازم راجع به هر کالا، انتخاب را برای شما کاربران عزیز راحت تر کرده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما نشان داده نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید ناظر منتشر خواهد شد